sreda, 20. januar 2010

Dvajseti. O potici.

Pred božičem sem pekla. Potico. Smetanovo. Zame najboljša potica na svetu, čeprav nimam pečene smetane in improviziram z navadno...

Ker je najprej treba spravit spat punci in ker potem ostane še toliko dela, se je zavleklo...
Tako sem pekla ponoči.

Zamesila in šla spat za eno uro, da je vzhajalo.
Razvaljala, namazala, zvila, prešpikala in dala vzhajat v pekač. Šla spet spat za eno uro.
Vzhajano še enkrat prešpikala, premazala z jajcem in dala peč. In šla za eno (slabo) uro spat. Ja, sem prišla v kontrolo pred koncem pečenja. In jo spekla do konca ob pečici.

In je bila lepa in je bila krasna. Dokler je bila v pečici.

Zagotovo je bila zadosti pečena - vedno raje še kakšno minuto pustim, kot pa, da prehitevam.

In sem jo vzela ven. In se je sesedla. Še predno sem jo vzela iz pekača.
S tem, da bi to morala biti sladko dišeča in povsem puhasto mehka potica...



Ko sva s taščo govorili o tem (potico bi s pentljo okrašeno podarila za Božička - pojedli bi jo itak vsi, hihi), me je vprašala, kdaj sem pekla... Rekla sem, da ponoči, ona pa nazaj.. "Po sedmi uri?"
Jasno.. pekla sem jo po eni uri...

No, ob sedmih se je luna spravila v položaj, ki je za peko neugoden...



In tako sem s peko počakala na prvi termin, ko sta se mi poklopila čas in luna... Včeraj je bilo tako, zato sem se zgodaj popoldne lotila mesenja...
In nalašč dala pol manj kvasa.
In nalašč pustila, da mi je testo prevzhajalo. Tako, ene trikrat mi je uhajalo iz posode, pa sem ga kar malo potlačila...
In nalašč sem imela hladen prepih v stanovanju.
In nalašč je potem, ko sem jo namazala, zvila in dala v pekač, nisem dala še enkrat vzhajat v pečico.

Ne sicer nalašč sem jo prešpikala malo premalo, zato vrhnja plast odstopa, ma to je zgolj lepotna napaka...





Verjamem luni.
Potica je sladko dišeča in povsem puhasto mehka.
Kot zna biti samo smetanova potica...

4 komentarji:

mojchka pravi ...

Kdajpakdaj imajo tudi tašče prav ;-)))

Athena125 pravi ...

To pa prvič slišim, da je treba tudi na luno pazit... Meni ponavadi vse uspe, ne glede na uro, dan, mesec, leto, je pa res tudi, da se nad potico še nisem spravila.

Suzy pravi ...

Potica in luna? To mi je prvo čut.

Ampak: včeraj dieta, danes potica? Kako ti to uspeva?

gordy pravi ...

@akvarij - ja, imajo! In se jih kar splača poslušat... Potem pa itak izvleček narediš in pobereš tisto, kar je koristno zate :)

@Athena125 - jaz tudi prej nisem pazila.. pa biskvit sem že naštudirala kako in kaj, kruh in potica mi pa nista vedno šla lepo skozi... No, in če tašča zaupa luni in ima težave z njo, kadar ni prava, pa peče kruh že kakih 50 let (če ne več), potem ji bom tudi jaz...

@Suzy - je tudi zame novo, ampak za puhasto mehko potico :)
In ne, potica načeloma ne gre skupaj z dieto :) Ampak, ker je bila luna prav, sem zamenjala dneve :) Sem imela včeraj ogljikove hidrate - zelooo prilagojene. Danes jem krompir :)
Če bodo pa kakšne posledice, bom pa naslednji krog OH spustila in imela dvakrat sadje :) /ta bo pa teeežka.../